Verbrand je 500 kilocalorieën door 35 minuten hard te lopen?

Er zijn veel onduidelijkheden over wat nou echt waar is. Wekelijks ontrafelen wij een feit of fabel op basis van betrouwbare informatie.

Het is belangrijk om iedere dag veel te bewegen en niet te lang achter elkaar te zitten. Maak van lichaamsbeweging onderdeel van je dagelijkse bezigheden. Wandel veel, pak vaker de fiets en sta regelmatig op als je zittende werkzaamheden hebt. 

De Gezondheidsraad heeft de volgende beweegrichtlijnen opgesteld: 

  • Doe minstens 150 minuten per week aan matig intensieve inspanning, verspreid over diverse dagen. Langer, vaker en/of intensiever bewegen (zoals hardlopen) geeft extra gezondheidsvoordeel.
  • Doe minstens tweemaal per week spier- en botversterkende activiteiten.

Voldoende bewegen helpt je om gezond te blijven, het verkleint de kans op kanker en zorgt voor een gezond gewicht. Lees meer onze aanbeveling Kom in beweging.

Door 35 minuten hard te lopen verbrand je maar liefst 500 kilocalorieën (dit geldt voor iemand die 70 kg weegt). Benieuwd hoeveel kilocalorieën jij verbrandt door te sporten? Bereken het met onze handige tool!

Door 35 minuten hard te lopen verbrand je 500 kilocalorieën: FEIT


Benieuwd naar andere feiten en fabels en ons team van experts? Kijk dan hier