Nieuws

Fiets4daagse Alkmaar: fiets voor een wereld zonder kanker

Dit jaar zijn wij het goede doel voor de Fiets4Daagse Alkmaar van Le Champion. Daar zijn wij erg blij mee! Deelnemers van de fietstocht dragen hiermee sportief bij aan onderzoek en voorlichting over voeding, leefstijl en kanker.

wandelen tegen kanker

80 km wandelen voor minder kanker

Binnen 20 uur 80 km wandelen voor een wereld zonder kanker? Kun je het voorstellen? De 15-jarige Helena Koops uit Den Haag ging die uitdaging aan.

Overhandiging cheque

Masterchef doneert prijzengeld

Medewerkers van Leica Biosystems streden tijdens een kookwedstrijd om de titel 'Masterchef'. De winnende masterchef doneerde het prijzengeld aan het Wereld Kanker Onderzoek Fonds.

Damloop team WKOF

Ruim 12.000 euro dankzij onze Dam tot Damlopers!

Maar liefst 40 sportievelingen hebben zich afgelopen zondag ingezet voor het Wereld Kanker Onderzoek Fonds.

Gezond gewicht

Zorgwekkend: veel mensen tevreden met ernstig overgewicht

Overgewicht verhoogt het risico op maar liefst 12 soorten kanker.

Suiker

Stimuleert suiker tumorgroei?

Suiker is geen nieuw onderwerp in kankeronderzoek. Regelmatig worden er studies gepubliceerd over het mogelijke effect van suiker op de groei van een tumor.

UNICEF Nederland logo

UNICEF sluit zich aan bij Alliantie Stop kindermarketing ongezonde voeding

De kinderrechtenorganisatie zal zich ook inzetten om kinderen te beschermen tegen kindermarketing van suikerrijke en vette voedingsmiddelen.

Wereld Kanker Dag 2017

Wereld Kanker Dag 2017: Aandacht voor naasten

De naasten van mensen met kanker verdienen aandacht. Dat is de oproep van een grote groep organisaties in aanloop naar Wereld Kanker Dag 2017.

Alliantie Voedselonderwijs

Structureel voedselonderwijs voor ieder kind

Structureel voedselonderwijs voor ieder kind is bijdragen aan een gezonde toekomst. Teken jij ook de petitie?

Nieuw succes in aanpak kindermarketing van ongezonde voedingsmiddelen

De Alliantie Stop kindermarketing ongezonde voeding roept bedrijven op om net als Albert Heijn stappen te zetten tegen kindermarketing van ongezonde voeding.