Artikelen nieuwsbrief

Chips

Minder zout eten doe je zo

De meeste mensen eten te veel zout. Veel producten die we iedere dag kopen bevatten veel zout, ook al smaken ze er niet naar. Met onze tips lever je zout in, maar niet smaak!

Man dweilt vloer

Spring cleaning work-out: huis frisser, jij fitter

Het is lente, tijd voor een goede voorjaarsschoonmaak. Dat is niet alleen goed voor een schoon en fris huis, maar ook voor je fitheid. Maak van jouw voorjaarsschoonmaak een work-out! (Extra handig in tijden van corona)

Voedselkeuzelogo Nutri-Score

Stoplicht in de supermarkt: de Nutri-Score

Misschien is het je opgevallen dat steeds meer verpakkingen in de supermarkt een logo met stoplichtkleuren met letters erop hebben. Dit is het voedselkeuzelogo Nutri-Score. Wat is het eigenlijk en wat heb je eraan?

Vrouw en man

Aandacht voor darmkanker

De maand maart staat in het teken van darmkanker. Ieder jaar krijgen ongeveer 13.000 mensen in Nederland te horen dat ze deze vorm van kanker hebben. Hiermee is het een van de meest voorkomende kankersoorten in Nederland.

Inge & Maria

Gun jezelf juist in moeilijke tijden een beetje geluk

Wij zijn in gesprek gegaan met Maria Grijpma en Inge Jager over hun derde boek 'Klein geluk als je ziek bent'. Ze hebben geleerd om niet alleen goed voor een ander te zorgen, maar ook voor zichzelf.

Muziek en mondkapjes

Een mooie donatie uit de verkoop van zelfgemaakte mondkapjes

Annette Silvester heeft aan het begin van de coronatijd samen met een tiental dames uit Vianen duizenden mondkapjes gemaakt voor de medewerkers in de zorg.

Rode biet

Winterse groenten, hartverwarmende smaken

Groenten uit het seizoen zijn niet alleen goedkoper, ook smaken ze vaak het lekkerst en komen ze meestal van dichterbij. Maar wat zijn nou typische wintergroenten? Wij vertellen meer en delen heerlijke recepten.

Ochtendgymnastiek

3 oefeningen voor een fit begin van de dag

Of je nu een vroege vogel bent of de dag begint met wat opstartproblemen, van een beetje ochtendgymnastiek word je wakker. Het brengt je gewrichten en bloedsomloop op gang. Wij delen drie oefeningen om de dag soepel te beginnen.

Mevrouw aan het bewegen

Fit in 10 minuten

Het advies is om per dag minimaal 30 minuten te bewegen. Dit hoef je niet allemaal achter elkaar te doen. Je kunt het ook opdelen in drie keer 10 minuten. Hier delen we een serie oefeningen voor een perfecte 10 minuten work-out!

Fruit

Gemakkelijk gezond

De feestmaand december is meestal niet de meest gezonde maand van het jaar: kant-en-klaarmaaltijden, lekkere hapjes, gourmetten, zoete lekkernijen en weinig bewegen. Pak het dit jaar gezond aan met onze tips.